Saturday, October 24, 2009

tibake til fremtiden

hei igjen den som ikke har gitt opp.

jeg har ligget litt nede siden sound of Music og ifjor høst faktisk.De som følger godt med vet at karl Sundby og jeg kjøpte,oversatte/regisserte og spilte Marcus Lindeens De Angrende tidlig i år på Torshovteatrets lille scene.
Vi hadde stor glede av denne lille kammespilldialogen som bygger på en sann historie om to menn som begge skiftet kjønn ,angret og skiftet tilbake.Karl og jeg traff begge to,og vi syntes det var en historie om ,ikke bare det spektakulære i å gjøre noe så kontroversielt, men også om hva kjønn er generelt ,og de fatale valg man kan risiker i livet, basert på et samfunns smale normer og uforstand og ønsket om å være vellykket.
Vi lyktes synes vi,fikk strålende anmeldelser ,men det kom ikke så mye folk. Ved gjestespill på Den Nationale scene hadde vi fulle hus,og orker vi tar vi kanskje en runde til med det,også i oslo.
Resten av våren og sommeren har gått mye med til tilbud jeg har fått,avslått eller fundert over.
Noen av ballene har landet,og forhåpentligvis blir de til lykke for meg og dem som blir involvert.

No comments: